10 ofert wpłynęło w przetargu na sprawowanie nadzoru nad rozbudową drogi krajowej numer 25. Chodzi o odcinek między węzłem Bobolice a rondem w Bobolicach.
Do niedawna przez Bobolice przebiegały dwie drogi krajowe – DK11 i DK25, dochodziły do tego jeszcze dwie drogi wojewódzkie. W efekcie, zwłaszcza w okresie wzmożonego ruchu wakacyjnego, w mieście tworzyły się korki. Kierowcy jadący DK11 mogą już ominąć Bobolice dzięki nowej S11 Koszalin - Bobolice. Ciągle jeszcze jednak przez miasto prowadzi DK25 – droga biegnąca od Bydgoszczy przez Człuchów i Biały Bór.
Ofert mieszczą się w budżecie GDDKiA
– W obecnym układzie drogowym kierowcy jadący DK25, aby wjechać na nową S11 i kontynuować podróż na północ w kierunku Koszalina, muszą jeszcze cofać się na południe, aby dostać się do węzła Bobolice. Z tego powodu konieczna stała się realizacja również obwodnicy w ciągu DK25, aby wyprowadzić z miasta wszystkie drogi krajowe. Nowa trasa skróci dojazd z DK25 do S11 z obecnych 2,3 km przez Bobolice do 1,1 km obwodnicą – informuje GDDKiA.
GDDKiA szuka firmy, która będzie nadzorować realizację inwestycji. Znamy już oferty zainteresowanych firm. Nie powinno być problemu z wyłonieniem zwycięzcy, bo część ofert mieści się w zarezerwowanej przez GDDKiA kwocie ok. 3,3 mln zł.
Zestawienie ofert: DTŚ – ok. 2,7 mln zł; ZBM – ok. 2,6 mln zł; Specjalistyczne Biuro Inwestycyjno-Inżynierskie PROSTA PROJEKT – ok. 3,4 mln zł; INKO CONSULTING – ok. 2,8 mln zł; MGGP – ok. 3,1 mln zł; SAFEGE – ok. 2,5 mln zł; NBQ – ok. 3,2 mln zł; Przedsiębiorstwo Usług Inwestycyjnych EKO-INWEST – ok. 2,8 mln zł; TPF – ok. 3,9 mln zł; Komplet Inwest Granops Prażanowski – ok. 4,4 mln zł
Przy wyborze zwycięzcy GDDKiA weźmie pod uwagę przede wszystkim cenę (waga 60 %), ale też jakość (26 %) oraz doświadczenie personelu konsultanta (14 %).
Przebieg trasy
Obwodnica Bobolic rozpocznie się w rejonie obecnego skrzyżowania DK25 z ul. Polną, na wjeździe do Bobolic od strony Białego Boru, powstanie rondo. Nowa droga będzie od tego miejsca biegła w kierunku południowo-zachodnim przez dolinę rzeki Chociel, gdzie powstanie most i przepust na rowie melioracyjnym
Zakończeniem drogi będzie rondo, które zostało wybudowane na połączeniu układu drogowego węzła Bobolice z obecną DK11. Obwodnica będzie poprowadzona w śladzie rozebranej w 1945 roku linii kolejowej. Wzdłuż całej obwodnicy powstanie ścieżka pieszo-rowerowa o szerokości 3 m i nawierzchni bitumicznej.
Obwodnica wyprowadzi z miasta ruch tranzytowy od strony Bydgoszczy i włączy się do węzła drogowego Bobolice na S11. Realizacja inwestycji powinna się zakończyć w IV kwartale 2027 roku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.